sobota, 7 grudnia 2013

DOBRE KŁAMSTWO


Myślę, że trafiają tu osoby które mają minimum naście lat i dlatego z czystym sumieniem mogę napisać ten tekst, nie wyjawiając drastycznej tajemnicy dotyczącej brodatego świętego.
Kłamstwo - ma zdecydowanie negatywne znaczenie i skojarzenia. Od najmłodszych lat rodzice starają się wpoić dziecku, że kłamstwo ma krótkie nogi i nie popłaca. Jednocześnie łżą jak z nut, opowiadając historię o Świętym Mikołaju, który zaprzęgniętymi w renifery saniami, lata po niebie od domu do domu i podrzuca pod poduszki, ewentualnie pod choinki, do skarpet lub przez komin, podarki dzieciom (różnice w detalach zależą od tradycji rodzinnych, koniec końców chodzi o to samo:)). 
Czy to złe, niewychowawcze, naganne? Czy to potępiam i chcę wykazać hipokryzję rodziców? 
Jasne, że nie!!!
Kto z nas nie wspomina z rozrzewnieniem pisania listów, oczekiwania z niecierpliwością na TEN dzień, a raczej poranek, entuzjastycznego rozpakowywania prezentów i chwalenia się nimi rodzicom. 
Postać św. Mikołaja i przekonanie o jego istnieniu to jeden z najlepszych elementów dzieciństwa. Ja nawet nie pamiętam momentu kiedy zorientowałam się, że to nie do końca jest prawdą. Swoją drogą dość długo wierzyłam w Mikołaja i mam nadzieję, że moje dzieci też będą w niego długo wierzyć.
Wychodzi na to, że kłamstwo nie zawsze jest czymś złym. W tym przypadku mijanie się z prawdą sprawia tyle radości, że jest w pełni uzasadnione.

Stylizacja mało mikołajkowa, a nawet mało zimowa. Pozostaję jeszcze w klimatach jesiennych. Do świąt nie toleruję zimy:). 
A tak naprawdę nie mogę się zmusić do zrobienia jakichkolwiek zdjęć w tą okropną pogodę.





dress, cardigan: second hand | scarf, boots: Primark

8 komentarzy:

  1. dobre kłamstwo , nie jest złe kochana - każde dziecko powinno wierzyć w Św. Mikołaja od tego jest między innymi dzieciństwo !!!
    Super post, i cudowny sweterek :)
    Pozdrawiam serdecznie
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba jedyne kłamstwo które jest dobre :)
    Sukieneczka w stylizacji bardzo mi się podoba :D

    http://patrycja-patrishia-klodzinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. sukienkę chyba mam taką samą i jest świetna <3 ładnie wyglądasz ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. jaki masz piekny sweterek :)
    i nie do wiary, że u Ciebie jeszcze tak pieknie świeci słońce!
    u mnie same czarne chmury :((((

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne zdjęcia i super wyglądasz :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. wow! super, kolorki są bajeczne! no i nadal jest słońce!<3

    OdpowiedzUsuń